01 april 2020

In Memoriam Hans Horlings

Met verdriet en verslagenheid hoorden we het bericht dat Hans Horlings is overleden aan de gevolgen van het coronavirus.

Vele jaren heeft Hans zich met hart en ziel ingezet voor het CDA en voor de publieke zaak. Al begin jaren ’80 werd hij actief in het CDJA; eerst als lid van het bestuur van de afdeling Zuid-Holland, later als lid van het Dagelijks Bestuur. Van 1992 tot 1995 was hij namens het CDA lid van Provinciale Staten. Van 2003 tot 2009 was hij wethouder en loco-burgemeester in zijn woonplaats Voorschoten. Sinds 2011 maakte hij deel uit van het college van B&W in de gemeente Midden-Delfland. Dit naast talloze andere maatschappelijke en bestuurlijke functies.

Hans was een betrokken, belangstellende en hartelijke persoonlijkheid. Een gedreven bestuurder die altijd uit was op concrete resultaten en daarbij verschillen probeerde te overbruggen. Een warme persoonlijkheid en een keiharde werker.

Onze gedachten gaan vooral uit naar zijn vrouw en dochter. We wensen hen en hun familie heel veel sterkte toe.

Hans heeft veel gedaan en veel betekend voor onze partij en onze provincie. We gaan hem missen en blijven hem in dankbaarheid herinneren.