10 januari 2018

Update: Het Waterplatform communiceert!

door Herman van der Bent, lid Provinciale Staten en fractievertegenwoordiger in het Waterplatform CDA Zuid-Holland

De verschillende platformen binnen het CDA Zuid-Holland spelen een belangrijke rol in het met elkaar delen van kennis en belangrijke vraagstukken. Naast het delen van kennis is het ook belangrijk om daarover te communiceren. Het Waterplatform CDA Zuid-Holland heeft daarom onlangs met haar leden een bijeenkomst georganiseerd waarin met een communicatiedeskundige werd gediscussieerd over hoe de communicatie verbeterd kan worden.

De daad werd ook meteen bij het woord gevoegd. Een aantal leden van het platform had een persbericht voorbereid en deze werden tijdens de bijeenkomst behandeld. Door het volgen van een aantal concrete tips is een persbericht sterk te verbeteren. Het gaat dan om het formuleren van een aantrekkelijke titel en het kiezen van een boodschap die kort en bondig over te brengen is. En maak het een journalist zo makkelijk mogelijk om jouw boodschap te lezen. Een goede perslijst is daarbij ook van belang om een bericht breed te kunnen verspreiden.

Binnen het CDA Zuid-Holland is er steeds meer aandacht voor de functie en het belang van onze platforms. De aandacht voor communicatie is daar een goed voorbeeld van. We zetten ons in voor een goed leefbaar Zuid-Holland en alleen door samen te de krachten te bundelen kunnen we dat waar maken.

Meer informatie over het Waterplatform CDA Zuid-Holland vindt u hier.