14 november 2018

Wat doet jouw afdeling voor winst?

Op 20 maart kiezen we een nieuw bestuur voor de Provincie en de Waterschappen en indirect de Eerste Kamer. Zuid-Holland heeft een sleutelpositie: iedere zetel die wij binnenhalen telt zwaar mee voor de uitslag in de Eerste Kamer. Een serieuze uitdaging in tijden van totale politieke versplintering.

Een kleine twee maanden geleden is een campagneteam geformeerd dat die uitdaging aan wil gaan. Achter de schermen wordt al weken intensief gewerkt aan de kandidatenlijsten, campagne en logistieke voorbereidingen. Tot dusver we lopen op schema, de eerste filmpjes zijn al klaar en de kandidaten worden samengesmeed tot één team, met één taak en vijf speerpunten. Het campagneteam, een mix van jonge energie en ervaren veteranen, komt vanuit de hele provincie. De interne communicatielijnen zijn strakgetrokken, vanuit het partijbureau komt concrete steun in de vorm van kiezersonderzoek en bij veel afdelingen merk je dat het optimisme er stevig in zit.

Dan heb ik het niet over een naïeve vorm van optimisme, maar over iets veel fundamentelers. Ik heb het over de lokale campagneleiders die in de afgelopen jaren hebben geleerd dat je campagne voert op basis van data in plaats van een wilde gok. Over lokale fracties die weer zichtbaar zijn in de wijken en op thema’s die van belang zijn voor hardwerkende gezinnen met steeds minder geld, maar steeds meer zorgen en onzekerheid. Over de vele jonge CDA’ers in onze provincie die op de campagne-academie van het partijbureau hebben geleerd om professioneel en modern campagne te voeren.  Al deze ontwikkelingen en meer vormen het platform voor onze campagne.

De komende weken bouwen we verder aan een campagne die het verschil gaat maken. Maar we gaan  alleen winnen als we er met zijn allen voor gaan. Daarom rekent het campagneteam op iedereen om een steentje bij te dragen. In de komende maanden, met permanente zichtbaarheidsacties bij bijvoorbeeld verenigingen of  vrijwilligers en mantelzorgers. En tijdens de harde campagne, door mee te doen met lokale acties of bijvoorbeeld de bustour op 9 (Noord-ZH) en 16 (Zuid-ZH) maart. Het campagneteam gaat voor zetelwinst en samen gaan we dat gewoon regelen.

Christiaan Merkuur
Campagneleider ZH

PS: Ben jij het type handen uit de mouwen en gewoon aanpakken?  Mooi. Meld je dan nu alvast aan voor de bustour(s) via [email protected]