10 november 2017

Weekbericht vanuit het bestuur (week 45)

Spitsuur voor de vereniging!

Er liggen bijzondere weken achter ons, vindt u ook niet? Het CDA neemt weer deel aan de coalitie en onze bewindspersonen stonden recent naast de Koning op het bordes. Dat beeld vervulde mij met enorme trots. Wat een mooi samengesteld team dat zo vernieuwend is én toch zoveel ervaring inbrengt. Natuurlijk ben ik ook trots vanwege 'onze' Rotterdammer in het kabinet, Hugo de Jonge. Met veel genoegen stel ik onze nieuwe vicepremier persoonlijk aan u voor tijdens de komende provinciale Ledenvergadering. Noteert u alvast: woensdag 29 november, 20.00 uur in de Sociëteit De Maas in Rotterdam.

Congres
Ook het landelijke CDA-congres ligt alweer een week achter ons. Met twee aangenomen resoluties, over luchtkwaliteit en Europa, en een constructieve bijdrage over het 'behoud van de basisbeurs', is vanuit Zuid-Holland degelijk en zichtbaar politiek handwerk afgeleverd. Dank aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt. En een leestip: Peter Noordhoek heeft alles aan het papier toevertrouwd. Wilt u dat tijdens een volgend congres over úw onderwerp wordt gesproken? Dat kan door deel te nemen aan de congresdelegatie. Het kost weinig tijd en is een prachtige manier om twee keer per jaar actief betrokken te zijn bij de standpuntbepaling van onze partij.

Begroting
De provinciale fractie wil ik via deze weg complimenteren voor hun inzet in de afgelopen weken, waarbij als team is gewerkt aan een goede inbreng bij de begrotingsbehandeling. De inbreng van de fractie leest u hier terug. Veel onderwerpen zijn door het CDA gemarkeerd: verkeersveiligheid, circulaire economie, de Greenports. Bijzonder trots ben ik op de extra inzet voor cultureel erfgoed. Het is goed dat het CDA oog heeft voor het in stand houden van de beeldbepalende elementen in onze steden en dorpen. Daar zijn we trots op.

GR18
Ondertussen is het druk in vele afdelingen. Kandidatenlijsten worden vastgesteld, verkiezingsprogramma's afgerond en iedereen gaat richting de startblokken voor het voeren van campagne voor de GR18. Het is letterlijk spitsuur. De verenigingen zijn aan zet! En waar de een blij is met zijn plek op de lijst, zal er bij anderen sprake zijn van teleurstelling. Bij deze roep ik u op ook naast die leden te gaan staan die geen positief bericht hebben gekregen over de plek op een lijst. Vaak waren zij jarenlang het gezicht van de partij.

Weet ons als provinciaal bestuur en provinciaal campagneteam te vinden bij vragen of suggesties. Wij doen graag met u mee in aanloop naar maart volgend jaar.

Tot over twee weken!

Relus Breeuwsma