24 juni 2016

CDA1000

In maart 2017 vinden de volgende verkiezingen plaats voor de Tweede Kamer. Als u de landelijke politiek in de media volgt, dan heeft u misschien al gemerkt dat de partijen in de Kamer daarvoor aan het warm lopen zijn. Ook bij het CDA is dat het geval. De kandidaatstellingsprocedure is opgestart en er wordt nagedacht over het verkiezingsprogramma. Deze keer zullen de leden van het CDA daar in een vroeg stadium bij betrokken worden. Op 10 september komen 1000 CDA-leden bij elkaar om na te denken en te discussiëren over vijf thema's, te weten Waarden & traditie, Sterke samenleving, Familie & gezin, Eerlijke economie en Zorg.

Elke CDA-afdeling kan deelnemers afvaardigen naar deze bijeenkomst. Voor onze afdeling gaan op 10 september a.s. Mieke van Ginkel-van Maren en onze fractievoorzitter Gerard Schuitemaker. Dit is wat zij er zelf over zeggen:

'CDA1000 is een nieuwe manier om tot een kort maar krachtig programma te komen op basis van vijf thema’s. Zelf vinden we ze allemaal interessant maar we moesten voor deze dag een keuze van drie thema's maken.'  Mieke gaat naar de thema's 'sterke samenleving', 'eerlijke economie' en 'familie & gezin'. Gerard gaat ook naar de eerste twee thema's maar gaat daarnaast ook naar 'waarden & traditie'. 'We vinden het in ieder geval belangrijk om mee te praten om op die manier een bijdrage te leveren aan de nieuwe koers van het CDA. Uiteraard doen we verslag over deze originele manier van draagvlak verkrijgen in de ledenvergadering van 10 november 2016.'

Wordt vervolgd!