17 maart 2022

Kiezers, bedankt!

KIEZERS, BEDANKT!

De stemmen zijn (voorlopig) geteld, en de uitslag is daar! Het heeft er alles van weg dat het CDA in Albrandswaard een zetel heeft gewonnen. En dat is een prestatie van formaat, waar we ontzettend trots op zijn! Het is ook het vermelden waard dat het CDA sinds 2002 geen drie zetels meer heeft weten te behalen in Albrandswaard: daarmee is deze uitslag voor ons, als hij definitief zo blijft, ook historisch!

Op deze manier willen we alle kiezers bedanken die hun vertrouwen aan het CDA hebben gegeven. Met een lagere opkomst, en toch 200 stemmen meer dan in 2018 hebben we het verschil weten te maken. Maar, de uitslag is niet het einde van de campagne, maar juist het begin van een nieuwe periode van onderhandelingen en uiteindelijk, wat het CDA betreft zo snel mogelijk, een nieuw College. De uitdagingen die voor ons liggen zijn immers enorm. Dat het vertrouwen in de politiek een van die uitdagingen is, blijkt wel uit de historisch lage opkomst.

Een bijzonder woord van dank spreken we uit naar Johan van Wolfswinkel en Arjan Visser, die zich namens de voormalige CU/SGP bij het CDA hebben aangesloten, om zo ook het geloof in Albrandswaard een stem te geven.

Uiteraard willen we ook de andere winnaars feliciteren: de EVA heeft een ontzettend knappe prestatie geleverd, en met GroenLinks/PvdA nu op drie zetels weten we dat ook het progressieve geluid in onze Raad te horen zal zijn. We kijken uit naar de toekomst, en houden u via onze kanalen heel graag op de hoogte van alle ontwikkelingen! Dat hebben we immers afgesproken: we zeggen wat we doen, en we doen wat we zeggen!