#15 Lucas Meijs

Rhoon

Waar kennen we Lucas van?

Lucas Meijs woont in Rhoon, is vader van drie kinderen en is hoogleraar Vrijwilligerswerk aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Nederland is een vrijwilligersland, dat weet Lucas als geen ander. Hij kent de wereld, maar vooral ook de kracht van het vrijwilligerswerk. Het is bewezen dat Nederlanders naar elkaar omkijken, en in actie komen als ze het ergens niet mee eens zijn. Nederlanders zetten hun onbehagen altijd om in, bijvoorbeeld, vrijwilligerswerk. Waarom Lucas dat vertaalt naar zijn kandidaatschap voor het CDA, beschrijft hij hier onder!

Waarom ben je kandidaat voor het CDA?

''Ik weet iets van vrijwilligerswerk, en met name dat Nederlanders vaak, als ze het ergens niet mee eens zijn, zelf in actie komen en (vrijwillig) aan de slag gaan. Er ligt een grote uitdaging voor de samenleving en voor de politiek om dat onbehagen positief te maken. Om te zorgen dat Albrandswaard de goede kant op gaat. Het CDA Albrandswaard heeft daar ook in 2022 de juiste grondslagen voor gevonden. Met nieuwe ideeën, met respect voor iedereen die het beste voor onze gemeente wil, en met aandacht voor de mensen die in onze gemeente iets nodig hebben. Daarom zeg ik tegen iedereen: stem CDA! En daarom sta ik op de lijst.''