06 maart 2017

Landelijke verkiezingen zijn ook van belang voor de Hoeksche Waard.

Als 5 afdelingen van het CDA in de Hoeksche Waard  zijn wij zeer verheugd met het landelijke verkiezingsprogramma. Het geeft aan dat onze partij midden tussen de mensen staat. Midden in de samenleving. Een echte volkspartij. Een partij met oog voor waarden en traditie. Een partij voor de familie en het gezin. Een partij voor een eerlijke economie, met zorg voor elkaar en een sterke samenleving.

Voor de Hoeksche Waard zijn vooral de volgende punten uit het CDA verkiezingsprogramma van groot belang:
1. Bereikbaarheid borgen
2. Kerken en verenigingen
3. Digitale infrastructuur

1. Bereikbaarheid borgen
“Op weg naar een slimme mobiliteit”. Met dit partijstandpunt vragen we om het doortrekken van de A4, betere ontsluiting van lokale wegen en voorzieningen om de A29 ter bevordering van de doorstroom. Verder vragen we om slim om te gaan met bestaande mogelijkheden. Mogelijk is het interessant om doelgroepenvervoer en CVV nogmaals te bekijken. Verder wordt de roep vanuit de jeugd om terugkeer van de nachtbus steeds luider. Hiervoor lopen op het eiland al initiatieven en moties vanuit het CDA. Onze Hoeksche Waardse CDA afdelingen hebben al mede gezorgd voor betere ontsluiting , meer bussen, voor Goudswaard, Piershil en Nieuw Beijerland.

2. Kerken en verenigingen
Een standaard waarde vanuit het CDA is dat kerken en verenigingen belangrijk zijn in onze samenleving. Dit zit in ons bloed. Kerken en verenigingen zorgen voor een band tussen mensen, voor sociale samenhang. Een band in een gemeenschap. Daarom staan we er ook voor dat elk kind op sport kan en kan meedoen aan cultuurinitiatieven. Subsidies vanuit de gemeenten moeten dit mogelijk blijven maken. Verenigingen hebben een zeer belangrijke rol in onze samenleving en dienen daarom goed ondersteund te worden. Niet alleen met geld, maar ook doordat vrijwilligers kunnen rekenen op steun van en faciliteren door de gemeente.  Kerken zorgen ook voor een band. Een band, een “familie” die oog heeft voor elkaar. Die aandacht geeft aan jong en oud. Mensen die hulp nodig hebben, kunnen helpen. Dit vanuit onze christelijke geloofsovertuiging. Daarom vinden wij het belangrijk dat kerkenwerk wordt gesteund.

3. Digitale infrastructuur
“Investeren in innovatie”. Voor dit partijstandpunt heeft de digitale infrastructuur zeker in de HW veel aandacht gekregen door inzet van onze CDA wethouder Paul Boogaard (Korendijk). Kandidaat voor de Tweede Kamer, te vinden op nummer 48 van de lijst.In de Hoeksche Waard kunnen we onze lokale economie een boost geven door het optimaliseren van de digitale infrastructuur. Ook voor particulieren in de buitengebieden moet wat ons betreft een goede digitale infrastructuur bereikbaar zijn.