08 september 2020

Fietsers krijgen eindelijk voorrang op fietspad Broekveldselaan

Fietsers krijgen eindelijk voorrang op het fietspad langs de Broekveldselaan in Bodegraven. Na jaren van plannen maken, wordt het fietspad sinds maandag daadwerkelijk aangepast. De kruisingen worden verhoogd, zodat er een soort drempel ontstaat en fietsers straks voorrang hebben. Nu moeten zij nog wachten op automobilisten.

De plannen om de voorrangssituatie te wijzigen, zijn er al jaren, maar sinds maandag worden de werkzaamheden daadwerkelijk uitgevoerd. Zodra die klaar zijn, naar verwachting in december, hebben fietsers bij de kruisingen voorrang. CDA-fractievoorzitter Jan Vergeer is trots dat hij dit met zijn partij voor elkaar heeft gekregen. ,,Door fietsers voorrang te geven slaan we twee vliegen in één klap: de route wordt veiliger voor fietsers én het verhoogde fietspad haalt de snelheid er uit bij de auto’s die vanaf de Broekveldselaan de wijk in willen rijden.”

Vergeer blijft zich inzetten voor een betere fietsveiligheid. ,,Een veilige oversteek van de oprit van de N11, op de kluifrotonde, staat ook hoog op onze agenda. Hierover zijn we in gesprek met de gemeente en de provincie. De Broekveldselaan is ons gelukt, dat geeft energie en vertrouwen om weer vol in te zetten op de volgende uitdaging.”

Naar een artikel uit het Algemeen Dagblad