06 december 2021

Jan Vergeer lijsttrekker CDA Bodegraven-Reeuwijk

Tijdens een drukbezochte, digitale, algemene ledenvergadering is Jan Vergeer unaniem verkozen tot lijsttrekker van CDA Bodegraven-Reeuwijk. De 37-jarige Vergeer komt uit Bodegraven en is de huidige fractievoorzitter van het CDA in de gemeenteraad. Hij staat bekend als een warm pleitbezorger voor onder andere fietsveiligheid, de agrarische sector en de sportverenigingen in onze gemeente.

Op de tweede plek staat Marijke Kasius-Krist uit Driebruggen, gevolgd door de ervaren Nico de Heij uit Reeuwijk. De top 5 wordt gecomplementeerd met Jan van Rooijen uit Nieuwerbrug en Reinder van Meijeren uit Bodegraven

Wethouderskandidaat Dirk-Jan Knol staat op plek 6. De in Reeuwijk woonachtige Knol is thans als wethouder onder andere verantwoordelijk voor Wonen en Sport. Onder zijn leiding is er onder andere de afgelopen jaren in nauwe samenwerking met de sportverenigingen een sportakkoord afgesloten, zijn er nieuwe beheer afspraken vastgelegd en is er een inhaalslag gemaakt met het onderhoud en renovatie van vele sportvelden.

Met Ellis Bulk, José de Feijter, Dieter Möckelmann en Ard van Veen wordt de top 10 van de CDA kieslijst compleet gemaakt.

Partijvoorzitter Frans van Veldhuizen is enthousiast: ,,Ik ben zeer content met Jan Vergeer als lijsttrekker. Jan is een van de bekendste raadsleden van onze gemeente. Hij is benaderbaar, heeft een positieve insteek en is een echte teamspeler binnen de partij en de gemeenteraad. Achter Jan hebben we een prachtige mix aan ervaring en talent uit de verschillende dorpen van onze gemeente”.

Hieronder kunt u de volledige kieslijst downloaden.