College B&W Capelle a/d IJssel
20 maart 2020

Brief van de burgemeester aan Capellenaren

Beste Capellenaren,

Het zijn verwarrende, onzekere en ingrijpende tijden. Voor iedereen in Capelle. Het Coronavirus heeft hele grote gevolgen voor onze samenleving. Van jong tot oud. Voor de winkelier, voor de scholieren en leraren, voor de mensen die werken in zorg, teveel om iedereen op te noemen. Ik heb diep respect en grote waardering voor iedereen die er keihard aan werkt dat we door deze moeilijke tijd heen komen.

Volg de richtlijnen

De regering heeft vergaande maatregelen opgelegd. Volg deze richtlijnen. Blijf zoveel mogelijk thuis. Vermijdt zoveel mogelijk contact met anderen. Hou afstand van elkaar. Als we ons allemaal aan de hygiëneregels houden, verkleinen we de kans op besmetting. Als we onze sociale contacten beperken, kunnen we een uitbraak van het virus vertragen.  Ik doe een dringend beroep op u om deze regels na te leven. Want uiteindelijk gaat het om de gezondheid van iedereen.

Ouderen en andere kwetsbare mensen

Vooral voor onze ouderen en andere kwetsbare mensen is het een angstige tijd. Dat besef ik mij heel goed. Het is begrijpelijk dat u zich zorgen maakt. Om uzelf, maar ook om anderen.

Ik zie al veel mooie initiatieven ontstaan in Capelle. Dat is hartverwarmend. De gemeente ondersteunt deze initiatieven waar het kan. Want ook in deze zeer bijzondere tijden zijn we er voor u. We gaan zo snel mogelijk extra hulp realiseren, juist voor de mensen die dit nu het hardst nodig hebben. Dat doen we samen met onze partners, zoals Welzijn Capelle. Daarbij kunnen we de hulp van iedereen goed gebruiken en doe ik een beroep op u.

Informatie

De gemeente wil u zo goed mogelijk informeren en ondersteunen. Dat doen we met lokale informatie via onze website

www.capelleaandenijssel.nl/corona.

Landelijke informatie is te vinden op www.rivm.nl.

Capellenaren. We gaan een lastige tijd tegemoet. Een onzekere tijd. Die gepaard gaat met veel uitdagingen. Daarom vraag ik u om naar elkaar om te zien. Laten we elkaar helpen, laten we op elkaar letten, laten we voor elkaar zorgen en er voor elkaar zijn.

Interview met Burgemeester : https://www.capelleaandenijssel.nl/over-capelle/nieuwsberichten_42341/item/coronavirus-in-gesprek-met-de-burgemeester_34331.html