Burgemeester Oskam van Capelle via facetime voor lintjesregen
24 april 2020

Digitale Lintjesregen 2020

Burgemeester Peter Oskam heeft dit jaar op 24 april de traditionele lintjes, vanwege de maatregelen rond corona, op een speciale manier uitgereikt. Vanuit het gemeentehuis had de burgemeester een video-telefoongesprek met 7 Capellenaren. In de middag kregen de gedecoreerden een boeket bloemen, een persoonlijke kaart en iets lekkers thuisbezorgd.

Burgemeester Oskam: “Ik ben blij dat we op deze manier het uitreiken van de lintjes hebben kunnen doen. Het was fijn de mensen te spreken en ze via een videoverbinding te kunnen zien. Daarmee heb ik waardering kunnen uitspreken voor Capellenaren die de afgelopen jaren veel voor de samenleving hebben gedaan en betekend”.

Tijdens de lintjesregen zijn in Capelle aan den IJssel zes Capellenaren tot Lid en één tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau benoemd. Op een later moment dit jaar zullen de versierselen worden opgespeld tijdens een feestelijke bijeenkomst.

De zeven gedecoreerden zijn:

Mevrouw L.P. (Lia) Jongeneel

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Mevrouw Lia Jongeneel ontvangt haar Koninklijke onderscheiding voor haar verdiensten als vrijwilliger bij de Vijverhof. Zij is activiteitenbegeleider bij de Vijverhof, maar zet zich naast haar betaalde baan ook in voor het organiseren van vakanties, busreizen en kleine uitstapjes . Daarnaast zet zij zich in bij Stichting IPSE de Bruggen om voor mensen een bezoek aan een concert, uitstapje of een bijzondere maaltijd mogelijk te maken. Zij heeft intensief contact met een bewoner die begeleid zelfstandig woont.

Mevrouw M.P.J. (Marian) Bruijnzeels-Tijsmans

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Mevrouw Marian Bruijnzeels-Tijsmans ontvangt haar Koninklijke onderscheiding voor haar verdiensten als docent voor de EHBO, haar lidmaatschap aan de adviesraad sociaal domein en haar werkzaamheden voor de organisatie Ontdek Autisme.

De heer J.J. (Jan) Huijer en mevrouw F.A.N. (Nanda) Huijer-Boef

Beiden lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Jan  Huijer en mevrouw Nanda Huijer-Boef ontvangen hun Koninklijke onderscheidingen voor hun verdiensten in de pleegzorg. Zij zijn sinds 1991 pleegouders (ook crisisopvang) en hebben hun huis en hart al voor 31 kinderen opengesteld. Naast de pleegzorg zet de heer Huijer zich nog in voor de organisatie Ouders Overleden Kind.

Mevrouw E. (Betty) Eijkelenboom-Westerlaken

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Mevrouw Betty Eijkelenboom-Westerlaken ontvangt haar Koninklijke onderscheiding voor haar verdiensten uit het verleden voor de Protestantse Gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel en de voorleesexpress. Op dit moment zet zij zich nog in als kerkvrijwilliger bij de Stichting Aafje en bij Dolfijn vakanties.

De heer G.H. (Jörg) Kamerbeek

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Jörg Kamerbeek ontvangt zijn Koninklijke onderscheiding voor zijn activiteiten als bestuurslid bij Sparta Cricket 1888 en secretaris Stichting Sparta Schollebos. In het verleden heeft hij zich ingezet voor als bestuurslid voor Sparta Rugby en het Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond.

De heer W.A. (Wim) de Bruin

Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Wim de Bruin ontvangt zijn Koninklijke onderscheiding voor zijn inzet als gemeenteraadslid, fractievoorzitter en lid van het Afdelingsbestuur Partij van de Arbeid. Daarnaast is hij secretaris geweest van Stichting Cultuur aan de Dorpsstraat en momenteel is hij nog actief als secretaris Huurdersraad en voorzitter van Stichting Leergeld Hollandsche IJssel.

Namens het CDA Capelle aan den IJssel van harte gefeliciteerd.

Bron: persbericht Gemeente Capelle aan den IJssel

Foto rechtenvrij Jan Kok