17 april 2020

Het CDA zoekt volksvertegenwoordigers voor de Tweede Kamerverkiezingen 2021

Het CDA zoekt volksvertegenwoordigers voor de Tweede Kamerverkiezingen
Het lijkt nog ver weg, maar over 11 maanden worden de volgende Tweede Kamerverkiezingen gehouden. Indien u interesse heeft om u kandidaat te stellen, dan volgt hier een korte toelichting op de te volgen kandidaatstellingsprocedure.
U kunt als kandidaat voorgedragen worden door de lokale afdeling of u kunt uzelf op eigen initiatief voordragen.

Mocht u interesse hebben, u kunt vanaf 1 mei en tot en met 22 mei (12.00 uur) solliciteren.

Nog geen lid van het CDA neemt u dan contact op met het CDA Capelle,

Secretaris:
Fred de Kievit

Verkiezingsprogramma CDA 2021- 2025

Het oorspronkelijke plan Het landelijk CDA had mooie plannen ontwikkeld om de leden te betrekken bij het opstellen van het nieuwe verkiezingsprogramma. Het CDA wilde met een team van programmamakers het land in om gesprekken te voeren en te luisteren naar leden en maatschappelijke organisaties. Verder zou per regio een CDA100 georganiseerd worden waar leden mee konden denken over het land dat we door willen geven. Als gevolg van het huidige coronavirus vervalt deze opzet helaas.Het gekozen alternatiefNu kunnen leden hun ideeën over het verkiezingsprogramma digitaal aanleveren Wilt u dat het CDA in het verkiezingsprogramma aandacht besteedt aan bepaalde thema's? Via [email protected] kunt u uw ideeën aanleveren.Het concept-verkiezingsprogramma is eind oktober klaar en op het verkiezingscongres van december 2020 wordt het programma door de leden vastgesteld.