01 april 2019

Nieuwe CDA-Statenfractie 2019-2023 aan de slag!

Na de verkiezingen van 20 maart gaat de CDA-Statenfractie met een nieuw team de komende Statenperiode in. Helaas een kleinere fractie, maar zeer gemotiveerd om aan de slag te gaan. Afgelopen woensdag werd in een bijzondere vergadering van Provinciale Staten afscheid genomen van onze vertrekkende Statenleden Marischa Kip, Muzaffer Cetin, Herman van der Bent, Maurits de Haan en Jaco Kastelein. De Commissaris van de Koning Jaap Smit sprak lovende woorden over hun inzet en gedrevenheid en bedankte hen namens de inwoners van onze provincie. Ook door de CDA-afdeling, het bestuur en de fractiemedewerkers werden zij bedankt voor het vele werk en de fijne samenwerking in de afgelopen jaren. Binnenkort komen we uitgebreid terug op hun afscheid!

De nieuwe CDA-Statenfractie bestaat nu uit Adri Bom-Lemstra, voorlopig in haar nieuwe rol als fractievoorzitter, Meindert Stolk en de nieuw gekozen leden Michel Rogier (Den Haag) en Moniek van Sandick (Leiden). Afgelopen week heeft verkiezingswinnaar Forum voor Democratie het initiatief genomen om gesprekken te voeren met alle fractievoorzitters van de Zuid-Hollandse partijen. Op hun verzoek gaat VVD-coryfee Hans Wiegel komende week aan de slag als informateur.

Met enthousiasme en vertrouwen gaat de nieuwe CDA-Statenfractie de komende periode tegemoet om wonen, werken en recreëren in Zuid-Holland nog mooier en beter te maken.