Fascinatio, de parel van Capelle. De wijk is geïnspireerd op het sprookje Wonderwind. Een sprookje dat gaat over de oude walrus Articus die zijn kleinzoon Difoe vertelt aan de hand van tekeningen in zijn ijsgrot over de elementen, de natuur, en het leven. Verbazing, verwondering en ontmoeting staan centraal in dit sprookje. Deze kenmerken zien we ook terug in de opbouw van deze mooie wijk. Denk hierbij aan het autoluwe Ontmoetingspad, de sprookjesachtige vormen van de huizen, en de vele kleine speelplekken. Het CDA wil dit sprookjesachtige karakter van de wijk Fascinatio behouden en de verdere verstening van de wijk een halt toe roepen.

Om dit te verwezenlijken zal er de komende raadsperiode een antwoord moeten worden gevonden op een aantal urgente kwesties in de wijk. De RIVM Hittekaart laat zien dat Fascinatio gemiddeld 2 tot 2,5 graden warmer is dan de andere wijken in Capelle. Op sommige zomerse dagen loopt dit warmteverschil zelfs op tot zeven graden. Er zal daarom gekeken moeten worden naar manieren om de wijk te koelen door onder andere meer beplanting en groen. Een ander zorgpunt is de ontsluiting van de wijk. In de ochtend en avond is het lastig de wijk in en uit te rijden. Het CDA wil daarom meer aandacht voor de bereikbaarheid van Fascinatio. Een ander belangrijk speerpunt voor de wijk is de verkeersveiligheid voor onze kinderen. Zo moet er zeker met de komst basisschool de Ontmoeting op de Prohuis-locatie vanaf de 2e Octaviolaan een veilige oversteekplaats komen.