Rivium is het bedrijventerrein van de gemeente Capelle aan den IJssel naast de Brienenoordbrug bij de Nieuwe Maas. Op het bedrijventerrein zijn vele mooie bedrijven gevestigd. Een urgent probleem van het Rivium is echter de grote leegstand. Momenteel werkt de gemeente hard aan een gebiedspaspoort Rivium om leegstaande kantoorpanden te transformeren naar gemengde vormen van wonen, werken, en recreëren. Het CDA ziet deze extra aandacht voor Rivium als een goed iets. Het CDA Capelle pleit daarnaast er sterk voor om met het bedrijventerrein aansluiting te vinden bij bedrijventerreinen in de omgeving waar ook veel leegstand is, en onder de brand van Erasmus Rotterdam Business Area een hub voor innovatieve en duurzame bedrijven te bouwen. Dit zoals de Technische Universiteit van Eindhoven heeft gedaan. Oplossingen voor het Rivium moeten dus niet alleen binnen onze eigen gemeente worden gevonden, maar zeker ook met onze partners in het Metropoolregio-verband, de Erasmus Universiteit, en bedrijven die kenmerkend zijn voor regio Rijnmond