02 april 2017

Gemeenteraad stemt in met uitvoering Stadspromotie.

Donderdag, 30 maart, heeft de gemeenteraad ingestemd met de uitvoering van stadspromotie. Op 15 oktober 2015 heeft de raad de Raadsopdracht Binnenstad/Stadspromotie vastgesteld. Nu een vervolg hierop. We willen de aantrekkingskracht van Gorinchem versterken (met name de binnenstad en winkelcentra) op de consument (winkelpubliek en toerist), onze inwoners en de in de gemeente gevestigde bedrijven/ondernemers. Met als doel uiteindelijk te komen tot een economisch vitale en aantrekkelijke stad. Om dit te bereiken is het belangrijk om te komen tot een gedragen marketingorganisatie die focust op haalbare doelstellingen (o.a. de promotie van de stad), waarbij de financiering structureel geregeld is en de voortgang van de uit te voeren projecten gewaarborgd is.

De fractie van het CDA heeft hier donderdag 30-03-2017 mee ingestemd omdat we zien dat onze stad wel wat beleving kan gebruiken. Door een goede organisatie en financiering is het nu mogelijk over te gaan tot actie. We zien overigens ook al het e.e.a. gebeuren in de stad. Zo was er vorige week het LEFF (Lifestyle Food Fashion) weekend. Een weekend met allerlei heerlijke hapjes en veel gezelligheid. De Gorcumse stadsomroeper mocht hierbij natuurlijk niet ontbreken om e.e.a aan te kondigen. Dit weekend was o.a. een resultaat van de raadsopdracht. Daarnaast wordt ingezet op leegstand in de stad en reclame maken voor Gorinchem. Komende zomer zijn er nog veel meer evenementen in onze stad. Beleef deze mee en geniet