27 februari 2017

Geslaagde Thema Avond

Onze thema-avond over veiligheid van 20-02-2017 was een geslaagde avond. Er valt veel over te zeggen, over het onderwerp wat deze thema centraal stond, Na het openingswoord van onze voorzitter Gert Kraaijveld waren er drie sprekers die in gingen op dit thema. Mustafa Bal, lid van het CDA Gorinchem en kandidaat voor de 2e kamer en werkzaam bij de koninklijke marechaussee. Chris van Dam, lid van het CDA Den Haag en officier van justitie. Lennert Onvlee, lid van het CDA Gorinchem, fractievoorzitter en werkzaam bij het waterschap Rivierenland. Na deze drie sprekers was er ruimte om te reageren op de speeches en vragen te stellen. Het ging over fysieke veiligheid en over het veiligheidsgevoel. Het ging om dreiging en het ging over verkeersveiligheid. Het ging om preventie en om nazorg. Veiligheid of het creëren van veiligheid begint thuis, bij de opvoeding en / of bij de (voetbal)clubs. Conclusie van de avond: Veiligheid is niet alleen een zaak van de overheid. Wij hebben daarin ook een verantwoordelijkheid. Aan het einde van de avond werden de sprekers bedankt met een doosje Gorcumse bonbons van Olala chocolade en was er ruimte om nog na te praten. Bij het vertrek was er voor iedereen nog een groene appel voor onderweg. Kortom, CDA Gorinchem kijkt terug op een mooie en geslaagde avond.https://www.facebook.com/CDAGorinchem/photos/pcb.1282234805194914/1282233331861728/?type=3