26 januari 2018

Het Eind wordt opnieuw ingericht!

Goed nieuws, het Eind wordt veiliger en wordt een mooie verbinding tussen de stad en Buiten de Waterpoort. De weg wordt Shared-Space ingericht waarbij het voor voetgangers een stuk veiliger wordt en auto's te gast zijn. Goed voor het toerisme en de leefbaarheid voor onze Lingehaven. Het CDA heeft daarnaast aangegeven dat we opzoek moeten gaan naar compensatie van de de parkeerplekken die door dit plan verdwijnen op het Eind. Buiten de Waterpoort kan, maar dan moet het wel veilig zijn. We dagen het college uit.

Daarnaast is voorgesteld de Tolsteeg in te richten als eenrichtingsverkeer (van boven naar beneden). Hierbij heeft het CDA aangedrongen op monitoring en een terugkoppeling na een half jaar. We maken ons zorgen om de doorstroming in en om de binnenstad (meer opstoppingen) en ook hebben we vraagtekens of de verkeersveiligheid op andere kruispunten niet slechter wordt. Het is van te voren lastig in te schatten wat de effecten zijn en daarom is monitoring belangrijk. Na herinrichting horen we na een half jaar wat het effect is. In ieder geval wordt het Eind opnieuw ingericht en daar zijn we als CDA blij mee.