10 april 2018

Nieuwe coalitie in Gorinchem

Zaterdag 7 april 2018 werd bekend dat Stadsbelang, Democraten Gorinchem, PvdA en het CDA voldoende vertrouwen hebben om samen een coalitie te gaan vormen. De komende weken worden gebruikt om tot een akkoord te komen. De vier onderhandelende partijen willen daarbij al een interactief proces met alle fracties in de raad, het stadhuis en natuurlijk  inwoners van onze stad. We hopen dat ook jij je bijdrage wilt en kan komen leveren daaraan!

CDA Gorinchem We hebben als CDA veel vertrouwen en zien voldoende aanknopingspunten om te komen tot een goed en breed gedragen coalitieakkoord waar ook het CDA zich in kan herkennen. Ook in het team van onderhandelende partijen heeft het CDA veel vertrouwen.

Kandidaten wethouders Maandag 9 april zijn alle wethouderskandidaten bekendgemaakt. Voor Stadsbelang is dat Dick van Zanten, namens Democraten Gorinchem Ro van Doesburg, Eelke Kraaijeveld voor de PvdA. Joost van der Geest is onze CDA kandidaat wethouder. Joost is al aan een aantal jaar actief voor het CDA in o.a. Nijmegen, Den Haag en natuurlijk Gorinchem. Binnen CDA Gorinchem was hij de nummer 10 van onze kandidatenlijst, maakte deel uit van ons campagne team en schreef mee aan ons verkiezingsprogramma. Verder werkt hij voor de gemeente Den Haag als beleidsmedewerker Omgevingswet en is hij bestuurslid bij de Gorinchemse hockeyclub Rapid.