14 oktober 2015

Blindengeleidehond uitzonderen van hondenbelasting

Het CDA Delft wil dat blindengeleidehonden en andere hulphonden worden uitgezonderd van de hondenbelasting die weer zal worden ingevoerd. Het CDA zal dat morgen voorstellen bij de Algemene Beschouwingen in de Delftse gemeenteraad.

Het herinvoeren van de hondenbelasting, die in 2001 werd afgeschaft, is één van de maatregelen die het college voorstelt om het gat op de begroting te dichten en moet jaarlijks twee ton opleveren.

Het CDA staat niet te springen voor de invoer van de hondenbelasting. Wij hebben nog veel vragen over de kosten en opbrengsten. Maar gezien de financiële situatie van Delft zien wij ook dat er waarschijnlijk weinig alternatieven zijn. Als die belasting er dan toch moet komen, laten we dan in ieder geval eigenaren van blindengeleidehonden en andere hulphonden van de belasting uitzonderen. We moeten hen niet de dupe laten worden van deze belasting.