26 mei 2013

CDA Delft feliciteert stichting de Witte Roos

Vorig weekend stond in de Delft op Zondag dat de stichting De Witte Roos zowel winnaar is van de Le Comteprijs 2012 als de Delft op Zondag Publieksprijs 2012. Het CDA vindt dit zeer terecht en feliciteert de heer (Tjeerd) Deelstra en zijn stichting De Witte Roos.

De CDA fractie heeft november vorig jaar nog met eigen ogen tijdens een bezoek aan het pand aan de Oude Delft 73, een van oorsprong 16e-eeuws pand, kunnen zien wat een mooie dingen hier gebeuren.

De fractieleden kregen een uitgebreide rondleiding door het schitterende pand dat momenteel verbouwd wordt. En niet zomaar een verbouwing, maar een erg duurzame verbouwing. De heer Deelstra is al jaren bezig met een grondige restauratie van het pand, waarbij onder andere allerlei energiebesparende maatregelen in het kader van duurzaamheid zijn getroffen. Onderdeel van dit totaalplan was de restauratie van de gevel, met een reconstructie naar de oorspronkelijke 18e eeuwse toestand.

Duurzaam doe je samen
Het CDA Delft is erg enthousiast over wat De Witte Roos wil bereiken met haar projecten, maar vooral ook over de manier waarop. De stichting maakt namelijk gebruik van mensen die vrijwillig tijd en kennis ‘doneren’ aan de verschillende projecten. De samenleving als krachtige bron van kennis en samenwerking; een uitgangspunt dat het CDA uiteraard goed past. De fractie werkt dan ook graag mee om de stichting en haar projecten meer onder de aandacht te brengen bij inwoners, bedrijven en politici.