21 maart 2022

CDA Delft: kiezers bedankt!

Vandaag heeft het Centrale Stembureau van Delft de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen 2022 officieel bekend gemaakt. Uit de officiële uitslag blijkt dat het CDA twee zetels heeft behaald, met een stemmenaantal van 2160. Daarmee gaan we helaas terug van drie naar twee zetels in de Delftse gemeenteraad. Dat is ontzettend jammer en natuurlijk hadden wij dit graag anders gezien. Tegelijkertijd zijn we dankbaar dat zoveel Delftenaren hun vertrouwen hebben gegeven aan het #teamCDA en op het CDA Delft hebben gestemd. Bedankt daarvoor!

Het CDA Delft feliciteert de winnaars van de verkiezingen: STIP, D66, Hart voor Delft en VOLT hebben voor hun mooie verkiezingsuitslagen behaald. Een knappe prestatie.

De uitslag betekent dat Frank Visser en Gerrit Jan Valk (nummers 1 en 2 op de kandidatenlijst) namens het CDA geïnstalleerd zullen worden als gemeenteraadslid. De installatie zal plaatsvinden op 30 maart aanstaande. Zij vormen de CDA-fractie. Onze fractie zal op een later moment worden aangevuld met één of meerdere commissieleden.