14 juni 2021

CDA Delft op zoek naar politiek talent

Het CDA Delft is op zoek naar enthousiaste kandidaat-gemeenteraadsleden en -commissieleden voor de gemeenteraadsverkiezingen die zijn gepland op 16 maart 2022. Wil jij je inzetten voor Delftenaren, hou je van debatteren en je verdiepen in veel belangrijke onderwerpen, kun je mensen motiveren én aanspreken en spreekt je ons gedachtegoed aan? Solliciteer dan voor een plek op de kandidatenlijst van het CDA Delft voor de gemeenteraad.

Over Delft

Delft is een prachtige stad met ongeveer 103.000 inwoners. Het is een levendige stad die al in 1246 stadsrechten kreeg van graaf Willem II en sindsdien ook vele (soms wereldberoemde) Nederlanders huisvestte. Denk maar aan Willem van Oranje, Johannes Vermeer en Antoni van Leeuwenhoek. En natuurlijk ontwikkelt Delft continu. In de Delftse gemeenteraad debatteren we over allerlei onderwerpen die maatschappelijke impact hebben. Van een breed cultuuraanbod tot aan goede huisvesting voor ouderen. Van de energietransitie tot verkeerssituaties in de stad. Als gemeenteraadslid en/of commissielid kom je met alle dimensies van Delft in aanraking en praat en beslis je direct mee om onze Prinsenstad, vanuit onze kernwaarden, nóg mooier te maken.

Het CDA

Het CDA is een brede volkspartij en daarom willen wij een kandidatenlijst samenstellen die recht doet aan de veelzijdigheid van Delft, onze inwoners en hun belangen. Het zou mooi zijn als we een kandidatenlijst krijgen die een goede afspiegeling is van de stad. Dat is onze inzet. Ook niet-CDA-leden die affiniteit hebben met de standpunten van de partij, moedigen wij aan om zich kandidaat te stellen.

Momenteel heeft het CDA drie gemeenteraadsleden en drie commissieleden. De commissieleden/niet-raadsleden ondersteunen de gemeenteraadsleden in het politieke werk en vergaderen mee in de raadscommissies, waar ze ook het woord voeren. De CDA-fractie wordt compleet gemaakt door een fractiemedewerker.

Politiek talent gezocht!

Het CDA Delft heeft inmiddels een lijsttrekker: Frank Visser. Maar natuurlijk wil Frank en willen wij met een zo’n groot mogelijke ploeg voortbouwen aan een herkenbaar, actief CDA. We zoeken daarom politieke talenten, en dus kandidaten! Als kandidaat weet je wat er speelt in Delft en leeft onder inwoners. Je weet van hun wensen, zorgen en problemen zijn. En je bent in staat deze te vertalen naar politieke standpunten en voorstellen. Dit doe je vanuit een realistische kijk op de samenleving, een groot hart voor het algemeen belang en met het christendemocratisch gedachtegoed en het verkiezingsprogramma als basis. Je bent een verbinder: van burger naar politiek. Van stadhuis naar samenleving. Ook ben een teamspeler: binnen de fractie, in overleg en samenwerking met andere politieke partijen en maatschappelijke organisaties in de stad.

Ben je geënthousiasmeerd? Solliciteer dan voor een plaats op de kandidatenlijst van het CDA Delft. Zou je willen inzetten op een plek in de top-10 van de kandidatenlijst? Stuur dan een e-mail met daarbij je motivatiebrief en CV uiterlijk op 30 juni 2021 naar de selectiecommissie via [email protected].

Wat gaat er daarna gebeuren?

Heb je je brief en CV uiterlijk 30 juni 2021 ingestuurd? Tof! Dan neemt de selectiecommissie contact met je op. Mocht je worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dan zal deze plaatsvinden tussen 1 juli 2021 – 9 augustus 2021. Op 11 augustus 2021 zal het afdelingsbestuur de top-10 van de kandidatenlijst bekend maken, waarna er op 25 augustus 2021 een Algemene Ledenvergadering is gepland om de voorgestelde top-10 voor te leggen aan de leden.

Vragen of verder praten?

Heb je nog vragen of wil je graag doorpraten? Dat kan uiteraard! Mail daarvoor naar [email protected].