17 januari 2022

CDA maakt Blue Monday voor studenten Groene Maandag

De derde maandag van januari wordt Blue Monday genoemd. Volgens sommigen de treurigste dag van het jaar. De goede voornemens zijn weer mislukt, de feestdagen liggen ver achter ons en het duurt nog maanden voordat de lente begint. Zeker in coronatijd, een tijd waarin grote groepen Delftenaren veel minder sociaal contact hebben, komt dat extra hard aan. Dat geldt niet in de laatste plaats voor onze studenten. Uit recent onderzoek bleek dat maar liefst 2 op de 3 studenten zich in deze periode wel eens eenzaam voelt.

Om aandacht te vragen voor eenzaamheid onder studenten en om een aantal van hen een beetje op te vrolijken, deelden CDA-lijsttrekker Frank Visser samen met raadslid Gerrit Jan Valk (nummer 2 op de lijst) en kandidaat-raadslid David Sarkisian (nummer 4), die zelf in de studentenflat Stieltjesweg woont, vandaag lekkernijen uit in de studentenflat aan de Stieltjesweg. De koeken en taartjes werden dankbaar ontvangen door de aanwezige studenten, van wie veel hard aan het studeren waren voor de tentamens deze periode. Zo werd Blue Monday in ieder geval in de Stieltjesweg Groene Maandag.