19 maart 2019

CDA ondersteunt pop-uprestaurant Hartige Samaritaan

Een deel van de Delftse CDA-fractie en een deel van het CDA-bestuur is vorige week woensdag gaan eten bij pop-uprestaurant Hartige Samaritaan. Wij ondersteunen dit initiatief, dat dit jaar voor de tweede keer wordt georganiseerd, van harte. In dit restaurant werken Nederlandse studenten samen met nieuwkomers. Op hun website hartigesamaritaan.nl zeggen zij het zelf als volgt:

Vluchtelingen hebben vaak moeite om te integreren in de samenleving en voelen zich niet altijd geaccepteerd. De taal is lastig, de gebruiken zijn anders en contact leggen met de buitenwereld is niet gemakkelijk. In het pop-up restaurant ontmoeten vluchtelingen en Nederlanders elkaar door samen te koken en te genieten van heerlijk eten. Een vluchteling maakt zo kennis met de Nederlandse taal, gewoontes en cultuur en vindt zo een betere draai in de samenleving. Bij de Nederlander neemt het onbegrip af en krijgt de vluchteling een gezicht.

Samen eten is in vele culturen een teken van gastvrijheid. Het was een culinair feestje om in de historische Prinsenkelder heerlijke gerechten uit verschillende tradities voorgeschoteld te krijgen. Het is zeker een aanrader om langs te gaan. Maar wees snel, ze zijn nog tot 23 maart open!