05 september 2021

CDA-raadsleden bezoeken 38cc: aandacht voor breed cultuuraanbod

Op vrijdag 27 augustus brachten CDA-raadsleden Rob van Woudenberg en Gerrit Jan Valk een bezoek aan expositieruimte 38CC in de Papenstraat 5 te Delft. 38CC heeft een tentoonstellingsprogramma met hedendaagse en moderne kunsten met bijzondere achtergronden en verhalen. Het bezoek was voorbereidend op het Cultuurkader (dat donderdag 2 september in de commissie EFB wordt besproken) en op de aankomende begroting. Daarnaast onderstrepen we met dit bezoek dat het belangrijk is dat in Delft ook kleinere cultuurspelers zijn, die zorgen voor een mooi, gevarieerd en breed cultuuraanbod hebben.

Het gesprek met directeur Coen de Jong en coördinator parallelprogramma Lucia Hazenberg was zeer inspirerend. Deze bevlogen en gepassioneerde mensen hebben ons hun visie geschetst waar ze met 38CC heen willen, naar een Museum van het alsof. 38CC wordt gedragen door ruim 20 vrijwilligers, mooi en goed dat deze mensen dit doen. Doordat 38CC geen entreegelden vraagt, zijn de exposities en tentoonstellingen door iedereen te bezoeken en toegankelijk. Een aanrader voor een ieder binnen en buiten Delft.