02 februari 2011

Geslaagd optreden in Delft van vice-premier Verhagen, Liesbeth Spies en Asje van Dijk

Op jl. 26 januari traden bij de TU-Delft minister Maxime Verhagen, lijsttrekker Liesbeth Spies en Gedeputeerde Asje van Dijk op in het kader van de CDA-campagne voor de komende Provinciale Statenverkiezingen van Zuid-Holland.

Voor een volle zaal met ongeveer 180 geïnteresseerden vond de CDA Zuid Holland campagne plaats bij de moderne faculteit Bouwkunde. Maxime Verhagen sprak hier over innovatie en ondernemers. "Ondernemers willen geen subsidie maar opdrachten", was zijn boodschap en de overheid gaat zich bij opdrachten dan niet meer alleen richten op de grote opdrachtnemers. Deze boodschap viel in goede aarde.

Asje hield een mooi verhaal over onderzoek waarbij bleek dat in Zuid Holland 21 miljard omgaat in de software "industrie". Liesbeth Spies gaf het verhaal nog extra CDA-cachet met de boodschap "het gaat in de provincie om mensen die het moeten doen". Het hoofdonderwerp van de avond werd verteld door Michiel de van der Schueren: "cloud computing". Dit houdt in dat mensen hun documenten niet meer op hun eigen computer opslaan maar, net als bij facebook, in de "cloud". Dit geeft mogelijkheden om bijvoorbeeld online met de andere kant van de wereld een gebouw te ontwerpen.

Met deze avond over ICT, innovatie en ondernemers geeft het CDA aan dat we een partij zijn van vandaag met oog voor de toekomst.

De campagne-avond werd voorafgegaan door een werkbezoek van het gezelschap aan YES!Delft, een organisatie, gesteund door de TU en Delft Kennisstad. Hier kunnen startende ondernemers voor een periode van ongeveer 5 jaar terecht met nieuwe idee├źn. Denk bijvoorbeeld aan de Senz-paraplu.

De avond werd mede mogelijk gemaakt en georganiseerd door bestuurslid Lisette de Jongh Swemer, onze kandidaat voor de Provinciale Staten, lijst 1, plaats 25.