03 december 2013

Kraanwater in de Gemeenteraad

Bij vergaderingen van de gemeenteraad kunnen raadsleden behalve koffie en thee ook een frisdrank uit een flesje pakken. Sinds de raadsvergadering van donderdag 28 november hebben de raadsleden een alternatief: gewoon kraanwater. Dankzij een initiatief van het CDA staan bij raadsvergaderingen voortaan ook karaffen die gevuld zijn met kraanwater.

CDA-Commissielid Gerrit Jan Valk: "Al verschillende malen is in commissievergaderingen geopperd om het Spa Blauw uit flesjes te vervangen door gewoon kraanwater. Er gebeurde alleen nooit wat mee. De raadsleden van het CDA besloten daarom maar om zelf karaffen te kopen en die aan de gemeenteraad te schenken. Het Delftse kraanwater is van uitstekende kwaliteit en het is dus niet nodig om mineraalwater uit flesjes te schenken. Het is niet alleen veel goedkoper, maar kraanwater is ook veel duurzamer dan mineraalwater."

De CDA fractie presenteerde het idee als een experiment en hoopt dat het gebruiken van kraanwater definitief wordt ingevoerd op het Delftse Stadhuis.