23 september 2015

Milène Junius beëdigd als burgemeester van Hellevoetsluis

Op donderdag 17 september is onze Milène Junius beëdigd als burgemeester van Hellevoetsluis. Zij zal komende donderdag, de 24e september, afscheid nemen van de Delftse gemeenteraad.

Milène heeft een lange staat van dienst voor het CDA Delft. Zij heeft eerst als raadslid, en  daarna als wethouder, zich ten volle ingezet voor de stad Delft en voor haar partij. Ze is tweemaal lijsttrekker geweest bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 en 2014 en is een bekend gezicht in Delft. En zeker net zo geliefd. Met ontzettend veel energie heeft zij keer op keer haar bijdrage geleverd in de politiek van Delft. Wij zullen haar missen!

Hellevoetsluis heeft met Delft gemeen dat de stad doordrenkt is met vaderlandse geschiedenis. Liggen de grote zeehelden zoals Piet Heijn en Maarten Tromp begraven in Delft, in Hellevoetsluis hebben zij altijd hun thuisbasis gehad. In haar speech gaf Milène het afgelopen donderdag al aan: Ze is al een beetje verliefd geworden op haar nieuwe stad. Het CDA is ervan overtuigd dat Milènes grootste kracht, het verbinden van mensen en partijen, in haar nieuwe gemeente goed tot haar recht zal komen. Om het in haar woorden te zeggen: alle mensen zijn parels. Maar alleen gezamenlijk vormen die parels een prachtige parelketting. Wij wensen haar veel geluk bij deze nieuwe stap.

De speech van Milène te zien via deze link, vanaf 43 minuten.