15 maart 2018

Zaterdag 17 maart: Dave Ensberg in het campagnehuis!

Het CDA Delft wil gaan voor een sterke samenleving, daar hoort omzien naar elkaar bij maar wat nog meer?  Een bezielde samenleving zoals Dave Ensberg-Kleijkers dat noemt, wat is dat?  Dave vertelt er zaterdag 17 maart over en we gaan er met elkaar over in gesprek.

‘Een toekomst die in het teken staat van wij, niet van ik. Van bezielde verbinding, niet van koude polarisatie’. In zijn schrijversdebuut ‘Bezielde beschaving’ deelt Dave Ensberg-Kleijkers zijn levensverhaal met de wereld. Ensberg schrijft dat het ‘onze heilige opdracht is als mensheid om te zorgen voor een bezielde inclusieve samenleving.’

Koning Willem-Alexander riep in zijn kersttoespraak op om “op zoek te gaan naar een groter wij”.  Over de inhoud van Bezielde beschaving merkte een recensent op dat de ‘oplettende lezer al snel door krijgt dat het een traditioneel christendemocratisch verhaal betreft’.

Op zaterdagmorgen 17 maart van 11.00 uur tot 12.30 uur gaan we met aan de hand van Bezielde beschaving met elkaar in gesprek. Naast zijn persoonlijke levensverhaal gaat Ensberg in op thema’s als samen werken en samen politiek bedrijven in een bezielde beschaving.

Hoe we de boodschap van de dialoog over bezielde beschaving, als politicus en bestuurder kunnen omzetten in concrete actie.

Dave Ensberg-Kleijkers

Dave Ensberg-Kleijkers is werkzaam als voorzitter van het College van Bestuur van Stichting Biezonderwijs. Daarnaast is hij op diverse fronten maatschappelijk en bestuurlijk actief.

Meer informatie over Bezielde beschaving vindt u hier.

Wanneer: zaterdag 17 maart van 11.00 uur tot 12.30 uur

Hoe laat: 11.00 uur tot 12.30  uur

Waar: Oude Langedijk 24 te Delft, het tijdelijke CDA huis in Delft

Aanmelden (niet nodig maar voor een stoel wel)