03 mei 2023

Zwervafval of gedumpt afval in uw buurt?

Als inwoner van Delft ziet u waarschijnlijk ook dat afval niet altijd netjes ín de afvalcontainers wordt gedaan, maar regelmatig ook naast de containers wordt gezet. Of dat afval zomaar op straat of in het groen wordt gedumpt. Naast dat de buurt zo rommelig wordt, trekt dit afval ook allerlei ongedierte aan. En als er afval op straat of in het groen ligt, is voor andere mensen de drempel om afval zo ook maar ergens neer te zetten ook veel lager. In de gemeenteraad vraagt het CDA regelmatig aandacht voor zwerfafval en verkeerd geplaatst afval of grof vuil. Soms zijn bewoners niet op de hoogte van de precieze regels en dan zijn communicatie, informeren en overleg de eerste stappen. Maar als mensen zich bewust niet aan de regels houden en zo hun buurt laten verrommelen, moet er wat ons betreft strenger gehandhaafd worden. Wij zijn benieuwd wat u vindt van het gemeentelijk afvalbeleid en of u goede suggesties heeft hoe we Delft netter en schoner kunnen maken.

Is het in uw buurt ook vaak een rommeltje door zwerfafval of afval dat naast containers is gezet? Of bent u juist heel tevreden over hoe uw buurt eruit ziet? Stuur uw mening, suggesties of foto’s van afval op straat of in het groen naar [email protected] of [email protected].