Hans Kolkert

Voorzitter

Geboren in Lunteren op de Veluwe en vervolgens in een flink aantal plaatsen gewoond door het hele land. Eveneens in de VS gewoond en gewerkt. Woon alweer 20 jaar in Delft en ben gehecht geraakt aan deze bijzondere en mooie stad. Ben gehuwd met een echte Delftse en wij hebben samen 3 kinderen. Ook zijn wij opa en oma van 2 kleinkinderen.

Ik heb in Utrecht Natuur- en Scheikunde gestudeerd en ben daar ook gepromoveerd in de Wiskunde en Natuurwetenschappen. Ik kom dus uit de wereld van onderzoek en ontwikkeling en heb, na een loopbaan in het wetenschappelijk onderzoek, verschillende managementfuncties bekleed binnen TNO-Defensieonderzoek. Veelal ging het om internationale R&D projecten met overheden, universiteiten en technologische instituten in de VS, VK, Duitsland en Frankrijk. Ik heb veel in NAVO-, WEU- en EU-verband gewerkt in commissies en heb voor de Nederlandse overheid samenwerkingsverbanden opgezet met overheidsinstellingen van andere landen. Ben in die periode initiatiefnemer/oprichter van verschillende (internationale) verenigingen en R&D-instellingen geweest en ben daarbij als bestuurslid/ voorzitter opgetreden. Tegenwoordig ben ik zelfstandig consultant op het gebied van management van R&D-trajecten.

Hobbies zijn onze tuin, zwemmen, vliegvissen, biljarten, lezen (i.e. geschiedenis) en amateur-astronomie.

In Delft speel ik wekelijks in de gamelan-groep Marsudi Raras (museum Nusantara) en ben actief lid van Sociëteit Standvastigheid, waarvan ik jarenlang voorzitter van het bestuur was.

Als voorzitter van het bestuur van het CDA-Delft vind ik het belangrijk dat onze vereniging er één is waar de leden zich thuisvoelen, niet alleen om het CDA-gedachtengoed te delen en de locale politiek te bespreken, maar ook om saamhorigheid, geborgenheid en gezelligheid te ervaren!
Wat onze stad, haar plaats in de regio en het gevoerde gemeentebeleid betreft is de aandacht van het bestuur met name gericht op het laten implementeren van de CDA-Delft visie op de thema’s Leven in Delft, Werken in Delft, Talentontwikkeling in Delft, Bouwen in Delft en Dienstverlening in Delft, zoals vervat in ons Verkiezingsprogramma 2010-2014.
Onderwerpen die mij persoonlijk na aan het hart liggen zijn ondermeer:
-sterke integratie van het Delftse kennispotentieel met de economische en maatschappelijke structuur van de gemeente en een hierop gebaseerd versterkt en geintensiveerd gemeentebeleid,
-verbetering van de aantrekkelijkheid van de oude binnenstad door een geoptimaliseerde toegankelijkheid met bijvoorbeeld meer fietspaden en meer winkels, die aantrekkelijk zijn voor verschillende bevolkingsgroepen,
-een transparante, duidelijke en gecontroleerde budgettering en verslaglegging van de gemeentefinanciën zonder "verrassing" achteraf,
-het, in nauwe afstemming met de wijkbewoners, ontwikkelen van een woon- en infrastructuurbeleid dat ook aantrekkelijk is voor de middengroepen.

www.kolkert.com