18 april 2019

Chantal Hakbijl: Kandidaat Europees Parlement

Het CDA Den Haag stelt aan u voor: Chantal Hakbijl!
Chantal is onze stedenkandidaat. Zij staat op plek 6 op de kandidatenlijst voor het Europees Parlement.

CV/Bio Chantal Hakbijl
Chantal Hakbijl (1973) is geboren in Rotterdam. Zij groeide op met haar broer en ouders in Spijkenisse. Op haar 17de ging ze naar de Hogeschool voor Economische Studies in Rotterdam. Na het behalen van haar propedeuse begon zij bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zij combineerde dit met haar studie in deeltijd en ging vervolgens werken op de ambassades in Bamako (Mali) en Maputo (Mozambique). In 2002 keerde zij terug naar Nederland. Woonde een paar jaar in Schiedam, voordat zij naar Utrecht verhuisde. Ze combineerde haar beleidswerk met een deeltijdstudie staats en bestuursrecht die zij in 2010 voltooide. In 2008 werkte zij bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap waar zij de Erfgoedwet realiseerde. Sinds 2017 werkt zij bij de Directie Beschermen, Aanpakken en Voorkomen van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Was tussen 2010-2014 gemeenteraadslid voor het CDA te Utrecht.

Chantal Hakbijl woont samen met Bart van Meijl en hond Rakker. In haar vrije tijd doet zij aan spinning, wielrennen en kookt graag (met en zonder vlees).

In Den Haag staan de volgende bezoeken gepland:
25-4-2019 19.00-22.00 uur
Debat EU en relatie tot Caribisch NL i.s.m. Jong Aruba