Historische binnenstad

Het CDA wil de historische Haagse kern verfraaien, onder andere door de realisatie van het Museumkwartier waarbij het Escher Museum of een ander hoogstaand museum in de voormalige Amerikaanse ambassade een grote trekker kan zijn. Ook ziet het CDA kansen voor het Literatuurmuseum en Kinderboekenmuseum. Dit gebied trekt hoogwaardig toerisme en levert nieuwe banen op.

Door indoor-attracties in de binnenstad en aan de kust, is Den Haag in alle vier de seizoenen aantrekkelijk voor toeristen. Wintercampagnes als de Royal Christmas Fair, de Unox Nieuwjaarsduik, Legoland en de Red Bull Knock Out Race dragen hier verder aan bij.

Het CDA is tegen het verschijnsel dat investeerders panden opkopen om er vervolgens een bed en breakfast te vestigen. Dit gaat niet alleen ten koste van de leefbaarheid van wijken maar is veelal ook in strijd met wet- en regelgeving (volksgezondheid en veiligheid). Het CDA wil dit dan ook verbieden en hier streng op handhaven.