18 februari 2021

CDA: Beperkt overlast bouwwerkzaamheden tot het absolute minimum

De komende maanden gaat woningcorporatie Staedion aan de slag met het renoveren van een groot aantal huurwoningen. CDA-ers Astrid Frey en Cees Pluimgraaff willen dat de overlast van de daarbij noodzakelijke bouwwerkzaamheden rond het Notenplein tot het absolute minimum beperkt blijft. Daarom hebben ze raadsvragen aan het college gesteld.

Net als veel bewoners is het CDA blij dat verschillende huurwoningen aangepakt zullen worden. Wel ontvingen beide vertegenwoordigers van het CDA signalen dat er bij omwonenden zorgen leven over de locatie van het bouwterrein, ter hoogte van Notenplein 41. De bouwwerkzaamheden zullen vermoedelijk ongeveer anderhalf jaar in beslag nemen. Dat betekent vrachtwagens die het plein op rijden, maar waarschijnlijk ook de aanwezigheid van meerdere bouwketen. Kortgezegd zal het plein vanaf ongeveer zeven uur s’ochtends vermoedelijk een en al bedrijvigheid zijn.

Het CDA ontving diverse zorgen van bewoners hierover. Pluimgraaff wil weten of er überhaupt andere locaties zijn overwogen: “Waarom is er specifiek voor deze locatie en niet voor een andere locatie gekozen?”. Frey wil van het college weten welke maatregelen er worden genomen om overlast de komende tijd te beperken: “Wat mij betreft doet het college er alles aan om de overlast tot het absolute minimum te beperken.”