08 januari 2020

CDA Den Haag pleit tegen app LekkerParkeren

Bezoekersuren doorverkopen via de app LekkerParkeren? Het CDA Den Haag is hier fel op tegen en stelde afgelopen weekend schriftelijke vragen aan het stadsbestuur, waarna ook vanuit andere Haagse partijen reacties losbarstten.

De Haagse CDA-fractie spoort in deze vragen het stadsbestuur aan om actie te ondernemen en de app aan te pakken. Het CDA wil onder meer weten of het stadsbestuur bekend is met de app, en of de werkwijze van deze app wel is toegestaan. De fractie vindt daarnaast dat de parkeerdruk in Den Haag al ontzettend hoog is en vraagt wat dit betekent voor de parkeerdruk. “Bezoekersparkeeruren worden zo oneigenlijk gebruikt”, vindt woordvoerder Ismet Bingöl.

“We wachten nog steeds de beantwoording af en willen concreet weten wat de wethouder van plan is te doen”, meldt Bingöl. De partij geeft aan dat het niet gaat om dit specifieke bedrijf, maar om de manier waarop hiermee door de gemeente wordt omgegaan.