09 januari 2021

CDA Den Haag: Treed pro-actief op nu imam Fawaz Jneid weer Den Haag in mag

Imam Fawaz Jneid mag per direct weer de Schilderwijk en Transvaal in, zo besliste de rechter vandaag. Het CDA Den Haag wil burgemeester Van Zanen op het hart drukken de situatie zeer nauwgezet en pro-actief te volgen. “Wees heel scherp. En grijp direct in wanneer Jneid een overtreding begaat.” aldus CDA-fractievoorzitter Kavish Partiman: “Van deze figuur zijn enkel slechte dingen te verwachten. Actief optreden van onze burgemeester is zeer nodig.”

Partiman maakt zich onder andere zorgen over mogelijke radicalisering. Extra alertheid van de burgemeester is geboden. Ook wil de fractievoorzitter van het CDA in de Hofstad weten welke mogelijkheden er zijn om stevig op te treden, zowel juridisch als bestuurlijk. “Wat mij betreft benutten we elke juridische mogelijkheid tegen deze man. En bestuurlijk gezien wil ik actie zien”, aldus Partiman: “In mijn ogen moeten we heel nauwgezet toezien en hard optreden bij elke misstap!”

De CDA-fractievoorzitter sluit af met een hartstochtelijke oproep aan alle inwoners van Den Haag: “Lieve Hagenaars en Hagenezen, laat u alstublieft niet in met deze man. Laten we gezamenlijk opstaan en zeggen: u hoort hier niet, u past niet bij wie wij willen zijn.”