03 december 2019

CDA Den Haag zoekt beleids- en communicatiemedewerker (fulltime)

Ben jij proactief, inhoudelijk gedreven en heb je een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Het CDA Den Haag is sterk verankerd in de Haagse samenleving en maakt onderdeel uit van het nieuwgevormde college. Jij zal gaan bijdragen aan het vormgeven van het CDA-verhaal richting de verkiezingen van 2022 in onze nieuwe rol als coalitiepartij. Dit ga je samen doen met een bevlogen team van raadsleden, fractievertegenwoordigers en fractieondersteuning. Je zal zowel inhoudelijk als communicatief gaan meedenken.

Wat ga je doen?
- Je krijgt veel vrijheid om zelf ideeën te bedenken en uit te voeren. Een unieke combinatie van beleidsinhoudelijk en communicatief werk.
- Er passeren een veelvoud aan onderwerpen de revue. Zo kan je in de ochtend schriftelijke vragen opstellen over defecte straatverlichting in Loosduinen terwijl je in de middag een reactie voorbereidt voor een radio-uitzending over de aanpak van radicalisering en een opiniestuk schrijft over de parkeerproblematiek in de stad.
- Je hebt veel contact met mensen: directe collega's in de fractie (de fractieleden, de fractieondersteuner), collega-medewerkers van andere partijen, de ambtenaren op het stadhuis, het CDA-bestuur, CDA-leden, journalisten, bedrijven, wijkverenigingen en mensen uit de stad.
- Je werkt op een unieke werkplek in het hart van de politiek van de derde stad van Nederland.
-Je bouwt snel een breed netwerk op binnen de stad Den Haag en binnen het CDA.

Wat vragen wij?
- Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in de richting van politicologie, communicatie of bestuurskunde.
- Je hebt een sterke politieke antenne en bent in staat om snel complexe vraagstukken eigen te maken.
- Affiniteit met het gedachtegoed van het CDA is een vereiste.
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je redeneert helder en je beschikt over een vlotte pen.
- Bekend met zowel klassieke als nieuwe media.
- Je bent een netwerker.
- Je bent woonachtig in Den Haag.
- Flexibiliteit is voor ons heel belangrijk. Dit betekent dat je met regelmaat ook 's avonds zult werken.

Wat bieden wij?
- Wij bieden een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Inschaling is op basis van opleiding en ervaring.
- De aanstelling is op fulltime basis.
- Er is ruimte en budget voor persoonlijke ontwikkeling.

Is je interesse gewekt?
Stuur je sollicitatie, motivatiebrief en CV, uiterlijk 5 januari 2020 naar [email protected] . Mocht je nog vragen hebben over de functie of de procedure neem dan gerust contact op met raadslid Kavish Partiman via [email protected] of bel naar de fractie 070-3533727.