23 november 2021

CDA presenteert kandidatenlijst: ‘Dit is Den Haag’

Het CDA Den Haag maakt de concept-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 bekend. Deze zeer diverse lijst is een afspiegeling van de veelkleurige stad. Onder aanvoering van lijsttrekker en huidig wethouder Hilbert Bredemeijer staat een ambitieuze groep CDA’ers klaar om te knokken voor een stad waar Hagenaars zich thuis blijven voelen. Een stad waar starters, gezinnen en ouderen een huis kunnen vinden, toegang hebben tot voorzieningen en we fatsoenlijker met elkaar om gaan.

“Dit is Den Haag. Onze samenleving kent een enorme verscheidenheid en dat is juist onze kracht” zegt lijstaanvoerder Bredemeijer. “Dit unieke team zal onze christendemocratische boodschap vol optimisme en overtuiging brengen.”

Fractievoorzitter Kavish Partiman staat op de tweede plek van de lijst. Hoogste nieuwkomer is Hinke de Groot. De juriste en vrijwillig huiswerkbegeleider staat op plek drie. Ismet Bingöl, het ervaren raadslid met groot gezag in de Schilderswijk en Astrid Frey, fractievertegenwoordiger met een groot sociaal hart, completeren de top-5.

De top-20 bestaat uit elf vrouwen en negen mannen die allen geworteld zijn in de Haagse samenleving en met een gemiddelde leeftijd onder de 40 jaar is er een mooie mix van jong talent en ervaren krachten. Mariska Neefjes (6) is actief vrijwilliger bij volleybalvereniging Kalinko en de CDA-netwerken Europa en Vrouwen. Louisa Owusu staat op plek 7 en is een boegbeeld in de Afrikaanse geloofsgemeenschap. De Arubaanse Mandy Villasmil, die voor haar studie Geneeskunde naar Nederland is verhuisd, staat op plek 8. Morad Azerki (9) is jeugdtrainer bij Haag Atletiek en coach op het gebied van weerbaarheid en sport. Oud-voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland in Den Haag, Cees Pluimgraaff (10) is al jaren een bekend gezicht voor het CDA op Scheveningen.

Op plek 11 staat Betül Sen-Avci, maatschappelijk werkster in de Schilderswijk. Marian Griffioen-van den Hoek (12) is een bekend lid voor de Commissie Loosduinen.

De lijst van kandidaten wordt ondersteund door een groot aantal Haagse CDA-ers. Zo steunt de voorzitter van SVV Scheveningen, Ron Kleijn, de partij vanaf plek 34. Oud-voorzitter van FC Den Haag, Pieter den Dulk, is terug te vinden op plek 30 en Mister ADO Den Haag, Lex Schoenmaker, op plek 38. Ook de oud-wethouders Wilbert Stolte en Karsten Klein zijn lijstduwer, samen met oud-Kamerleden Wytske Postma, Wim van de Camp en Chris van Dam.

Leden van het CDA Den Haag stellen op de ledenvergadering van 9 december de lijst vast.