Het afdelingsbestuur van het CDA Den Haag draagt Hilbert Bredemeijer voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. De leden krijgen de mogelijkheid om op dinsdag 13 juli tijdens de algemene ledenvergadering over deze voordracht te stemmen. Ook hebben zij nog de mogelijkheid om een tegenkandidaat voor te dragen.

Het bestuur is blij dat Hilbert de kar wil trekken als lijsttrekker. De afgelopen anderhalf jaar heeft Hilbert het CDA in Den Haag zichtbaar vertegenwoordigd. “Hij zet zich als wethouder dagelijks in als bewaker van de leefbaarheid in onze dichtbevolkte stad; een groene stad, met goed onderwijs en sterke sportverenigingen. Daarnaast is hij een enthousiaste verbindende persoonlijkheid met liefde voor de stad. Met deze ervaring en eigenschappen zien wij hem als een uiterst geschikte kandidaat voor het lijsttrekkerschap. Daarom zien wij Hilbert graag doorgaan met zijn goede werk”, aldus afdelingsvoorzitter Wilbert Stolte.

Hilbert Bredemeijer is vereerd met zijn voordracht. “Ik voel een grote verantwoordelijkheid om elke dag te werken aan de toekomst van onze mooie stad. Ons Den Haag met groene wijken, waar onze kinderen veilig kunnen opgroeien. De leefbaarheid van onze stad staat onder druk.” Ook benadrukt Bredemeijer dat hij zich wil blijven inspannen om een bestuurder van een gemeente te zijn die zij aan zij staat met haar inwoners. “Nog te vaak komen we tegenover elkaar te staan. Dat is hartstikke onnodig. We moeten toe naar een samenleving op basis van onderling vertrouwen. Als de CDA-leden mij het lijsttrekkerschap toevertrouwen, dan zal ik mij hiervoor blijven inzetten.”