12 mei 2020

Iedereen hoort zijn verkeersboetes te betalen

De gemeente Utrecht loopt jaarlijks 160.000 euro aan buitenlandse parkeerboetes mis. Dit komt vooral doordat Utrecht niet kan achterhalen wie de eigenaar van de buitenlandse auto is. CDA-fractievertegenwoordiger Daniël de Groot vraagt zich af hoe dit probleem zit bij de gemeente Den Haag. Daarom heeft de CDA-fractie aan de bel getrokken bij het stadsbestuur om te achterhalen of wij niet een soortgelijk probleem kennen als Utrecht.

De Groot vraagt zich af uit welke landen de meeste wanbetalers komen en hoeveel aan boetebedragen openstaan bij de gemeente Den Haag. Tevens is de fractie benieuwd welke acties het stadsbestuur al reeds heeft genomen om deze boetes bij de buitenlandse automobilisten te innen.

‘’Juist in deze tijd dat de gemeente iedere euro hard nodig heeft, kan het niet zo zijn dat we geld laten liggen en wanbetalers hiermee weg laten komen’’ Aldus de Groot.

In de gemeente Utrecht gebruiken ze de wielklem als drukmiddel om buitenlandse bestuurders te dwingen hun boetes te betalen. Dit vindt het CDA Den Haag een uiterst geschikt middel om deze wanbetalers aan te pakken