28 oktober 2019

Laat Den Haag Popmuseum RockArt lopen?

Al jaren vraagt ​​het CDA Den Haag aan het stadsbestuur om zich in te zetten om Popmuseum RockArt naar Den Haag te halen. Het museum zit nu in Hoek van Holland en is op zoek naar een grotere locatie. Volgens de Haagse fractie zou RockArt in Den Haag zeker op zijn plek zijn, in dé popstad van Nederland. Maar er zijn ook andere steden die het museum graag zien komen. Het is dus tijd om op te schieten.

In een aangenomen motie uit 2016 van het CDA zegt het stadsbestuur toe om met een concreet voorstel te komen, om de verhuizing te kunnen realiseren. Ook in het coalitieakkoord van 2018 stond dat er geld en plannen zijn voor Rockart. CDA-raadslid Ismet Bingöl vraagt ​​naar de stand van zaken. Wat heeft het stadsbestuur gedaan met de plannen nav de aangenomen motie en het voornemen in het coalitieakkoord van 2018? In een stad met meerdere leegstaande ruimtes moet er toch wel één pand geschikt zijn waar het Popmuseum tot zijn recht komt?” Aldus Bingöl.