15 januari 2020

Maak de stad voor iedereen toegankelijk!

Vandaag vond er in de Haagse commissie Samenleving een werkbespreking plaats over toegankelijkheid. Vanuit het CDA nam eerder Daniëlle Koster het initiatief voor een nota toegankelijkheid, met ideeën om Den Haag toegankelijker te maken.  Het stokje is binnen het CDA nu overgenomen door fractievertegenwoordiger Astrid Frey.

De fracties CDA, D66, GroenLinks, ChristenUnie/SGP, NIDA, PvdA en de Haagse Stadspartij schreven op initiatief van het CDA deze nota en willen hem binnenkort aan de wethouder aanbieden. Woordvoerder Astrid Frey laat weten: “Een leefbare stad voor iedereen is voor het CDA belangrijk, dat is nu nog onvoldoende het geval. Het gesprek met de ervaringsdeskundigen vond ik belangrijk. Zij laten horen wat nodig is om Den Haag toegankelijker te maken, zodat inwoners en bezoekers, met of zonder beperking, als gelijkwaardigen samen kunnen leven.”

Het is voor de Haagse CDA-fractie belangrijk om samen de stad voor iedereen toegankelijk te maken. “Iedereen moet overal aan mee kunnen doen”, vindt Frey. Het CDA wil jaarlijks met ervaringsdeskundigen kijken hoe het ervoor staat met de toegankelijkheid van de stad. De eerste stappen zijn nu gezet met de vruchtbare werkbespreking van vandaag. De fractie wil met dit initiatief stimuleren dat zoveel mogelijk hindernissen, die een toegankelijke stad in de weg staan, worden weggenomen.