16 april 2020

Minder bouwverkeer bij scholen tijdens spitstijden

Bouwverkeer en schoolgaande kinderen tijdens spitstijden gaan niet goed samen vindt CDA-fractievertegenwoordiger Daniël de Groot. Het college is dat met De Groot eens antwoordt ze op schriftelijke vragen die het CDA Den Haag heeft gesteld over gevaarlijke verkeerssituaties die bouwverkeer in Loosduinen nabij schoolroutes veroorzaakte. Tijdens spitstijden konden schoolgaande kinderen bijvoorbeeld niet veilig oversteken of fietsen naar school.

‘’In een stad waar steeds meer gebouwd wordt en waar steeds meer bouwverkeer rijdt is het juist van belang om bouwverkeer tijdens de drukke spitstijden nabij schoolroutes zoveel mogelijk tegen te gaan.’’ Aldus De Groot.

De gemeente Den Haag gaat nu onderzoeken hoe bouwverkeer in de toekomst minder of niet meer gelijktijdig op de weg hoeft te zijn met stromen schoolgaande kinderen. Als CDA-fractie Den Haag zijn wij blij met deze toezegging en hopen wij dat kinderen voortaan nog veiliger naar school kunnen gaan.