08 december 2021

250 ondertekeningen voor aanpak parkeerproblemen Tak van Poortvlietstraat

Er zijn ernstige parkeerproblemen in het Laakkwartier. In Laakkwartier-Oost ligt de parkeerdruk zelfs boven de 100 procent. Ondernemers en omwonenden van de Tak van Poortvlietstraat zijn het zat. Maar liefst 250 inwoners ondertekenden de petitie om de parkeerproblemen aan te pakken. Onze Ismet Bingöl nam de petitie recent in ontvangst.

Bingöl ondermeemt bovendien meteen actie. Met schriftelijke vragen wordt het gemeentebestuur om stevige actie gevraagd om de parkeerproblemen zo snel mogelijk op te lossen. Ook draagt Bingöl diverse ideeën aan om de parkeerproblemen aan te pakken. Zo ziet hij ruimte om van tussenruimtes tussen de stoep en de straat parkeerplekken te maken. Tijd om de parkeerproblemen aan te pakken.

Je leest de vragen hier:

Schriftelijke vragen: Parkeerproblemen Tak van Poortvlietstraat
Indiener: Ismet Bingöl

Datum: 6-12-2021

Aan de voorzitter van de gemeenteraad,

Overeenkomstig art. 30 van het Reglement van orde stelt het raadslid Ismet Bingöl (CDA) de volgende vragen:

1. Is het college bekend met de parkeerproblematiek aan de Tak van Poortvlietstraat?

Het CDA Den Haag heeft een petitie in ontvangst genomen met circa 250 ondertekenaars van omwonenden.
Daarin staat het verzoek aan de gemeente om de parkeerproblemen op deze plek aan te pakken.

2. Zou het college een opsomming willen maken van de signalen die zij de afgelopen twee jaar heeft ontvangen over parkeerproblemen in de Tak van Poortvlietstraat?

3. Zou het college willen toelichten wat het college de afgelopen twee jaar heeft gedaan om de parkeerproblemen in de Tak van Poortvlietstraat op te lossen of aan te pakken?

4. Zou het college willen toelichten welke plannen het college gaat maken om de parkeerproblemen in de Tak van Poortvlietstraat op te lossen of aan te pakken?

5. Zou het college per plan willen toelichten voor wanneer zij deze plannen gaan uitvoeren en wat de beoogde resultaten van die plannen zijn?

De parkeerdruk is volgens de cijfers van het college op deze plek 103 procent. Er wordt zeer regelmatig op de stoep geparkeerd, een belangrijke aanwijzing dat de parkeerdruk inderdaad heel hoog ligt.
Ook de genoemde ondertekeningen van de petitie zouden een aanwijzing kunnen zijn dat de daadwerkelijke parkeerdruk hoog ligt.

6. Zou het college inzichtelijk willen maken hoe en op welke meetmomenten het parkeerdrukcijfer op deze plek tot stand is gekomen?

Aan de ene kant van de straat zijn al veel parkeerplekken, terwijl aan de overzijde daarvan er ruimte lijkt te zijn voor het maken van parkeerplekken, tussen de weg en de stoep. Daar worden echter nu groenplekken van gemaakt.

7. Zou het college willen toelichten waarom deze ruimte benut wordt voor groenplekken en niet voor parkeerplekken, terwijl de parkeerproblematiek in deze straat groot is en de parkeerdruk 103 procent?

8. Is het college gezien de parkeerdruk van 103 procent bereid deze plannen aan te passen en van deze ruimte parkeerplekken te maken? Zo nee, waarom niet?

Ismet Bingöl CDA Den Haag