28 november 2019

Probeer de Theresiakerk te sparen!

Vanavond wordt in de gemeenteraadsvergadering gedebatteerd over het lot van de Theresiakerk. “Eerst moet alles geprobeerd worden om het gebouw te sparen”, vindt CDA-raadslid Kavish Partiman. Hij complimenteert in de vergadering de bewoners met het aanleveren van werkbare plannen voor het kerkgebouw.

“Wij hechten waarde aan mooie wijken met in het hart prachtige kerkgebouwen”, meent het raadslid. De bewoners hebben een half jaar geleden de CDA-fractie al overtuigd dat nog niet alle mogelijkheden om het gebouw te sparen waren doorlopen. De wethouder gaf de bewoners dan ook een half jaar uitstel. Partiman geeft aan blij te zijn met de voorstellen die de bewoners hebben ontworpen om de kerk voor sloop te behoeden.

Partiman vraagt tijdens de raadsvergadering aan de eigenaar van het gebouw om in gesprek te gaan met partijen die het gebouw willen behouden en om tot een werkbare oplossing te komen.