16 september 2019

Talkshow Spuigasten over Prinsjesdag, toerisme & lachgas

Bekijk hier de uitzending

Spuigasten organiseert op dinsdag 17 september een Prinsjesdageditie van Spuigasten;

In de Prinsjesdag editie van de talkshow Spuigasten ontvangen presentatoren Ivar Lingen en Julia Broos in de Centrale Bibliotheek aan het Spui onder meer Bruno Bruins, Minister van Medische Zorg en Sport. Wat komt er allemaal kijken bij de voorbereiding voor Prinsjesdag? Heeft de minister ook een paar zinnen in de Troonrede gekregen? Uiteraard komt ook zijn portefeuille aan de orde, hoe gaat het met de tekorten in de zorg?

Met Kim Schofaerts (voorzitter MKG Den Haag) en Jan Kokje (voorzitter NVM Haaglanden)  bespreken zij de begrotingsplannen van het kabinet en Den Haag. Wat betekenen de plannen voor de stad?

Prinsjesdag trekt veel dagjesmensen en toeristen naar de stad. Hoe profiteert de stad van het toerisme en hoe zorgen we ervoor dat er in Den Haag geen ‘Amsterdamse toestanden’ ontstaan? Ralf Sluijs (raadslid Hart voor Den Haag/Groep de Mos) en Peter Bos (raadlid Haagse Stadspartij) geven hun mening.

Daniëlle Koster (fractievoorzitter CDA Den Haag) gaat in debat over de vraag of lachgas wel of niet verboden moet worden.

Uiteraard zijn vaste columnist Marcel Verreck en huisband Food Fridge Money Box ook van de partij.

De talkshow Spuigasten van Debatmeester en AD Haagsche Courant is dinsdag 17 september van 18.00 uur tot 19.00 uur in de Centrale Bibliotheek aan het Spui in Den Haag. Iedereen is welkom. Toegang, drankjes en hapjes zijn gratis.