12 december 2019

Verduurzaming niet ten koste van sociale huurders!

Verduurzamen is goed, maar dit moet niet leiden tot hogere woonlasten voor huurders van sociale woningen, vindt het CDA Den Haag. Raadslid Kavish Partiman diende daarom een motie in tijdens de gemeenteraadsvergadering. Het stadsbestuur erkent als reactie hierop dat verduurzaming en het behoud van betaalbare woningen op gespannen voet zouden kunnen staan, en is het ook met het CDA eens dat de kosten van verduurzaming niet alleen bij de laagste inkomens terecht moeten komen.

Raadslid Kavish Partiman vroeg het stadsbestuur om te onderzoeken hoe voorkomen kan worden dat verduurzaming door waardestijging ertoe leidt dat sociale woningen niet meer sociaal zijn, en om te onderzoeken wat verduurzamen heeft op het aanbod van woningen onder de liberalisatiegrens. Partiman is blij met de reactie van het stadsbestuur. “Wij zullen er wel op toe blijven zien dat de woningen betaalbaar blijven”, meldt de CDA’er.