17 december 2020

Zorg om controle coffeeshops

Al tijden staat de leefbaarheid van woonwijken zwaar onder druk vanwege overlast van coffeeshops. Het vermoeden bestaat al een hele tijd dat de handhaving op coffeeshops veel te wensen overlaat. Het vermoeden van het CDA Den Haag wordt met de uitkomsten van het WOB verzoek van stichting Mafuganova en CDA kamerlid Chris van Dam alleen maar versterkt. Heel vreemd dat er niet eens een handhavingsarrangement is in onze gemeente en dat controles soms zelfs telefonisch worden afgedaan. Geen wonder dat deze “ondernemers” zich boven de wet wanen. Hier moet veel sterkere sturing op komen. Bewoners hebben recht op een fijne, veilige en leefbare woonomgeving. De gemeente moet alles binnen hun mogelijkheden doen om dit te garanderen. Hier zal het CDA zich onvermoeibaar voor blijven inzetten.